Сьогодні, 29 жовтня, стартував Національний тест з медіаграмотності. До тесту включили пояснення про Список прозорих та відповідальних медіа, відомого як Білий список Інституту масової інформації.

Оголошення про старт тесту розмістили на сайті національного проєкту з медіаграмотності “Фільтр” Міністерства культури та стратегічних комунікацій в Україні, що координує проведення тесту.

“Тест допоможе українцям перевірити власну стійкість до фейків і маніпуляцій та відчути, як медіаграмотність стає найкращим захистом від інформаційного хаосу”, – зазначають організатори.

Тест складається з п’яти тематичних блоків і 25 запитань.

Теми:

  • медіаграмотність та фактчекінг;
  • медіа: достовірність та вплив інформації;
  • штучний інтелект;
  • соціальні мережі;
  • онлайн-безпека та протидія шахрайству.

Під час тесту учасники, зокрема, відповідають на запитання про те, як правильно фільтрувати джерела інформації. Наприклад, у блоці “Медіаграмотність та перевірка інформації” пояснюється, що “Білий список медіа” (започаткований Інститутом масової інформації – ред.) містить джерела, які значною мірою дотримуються професійних стандартів журналістики, тому користувачі можуть орієнтуватися на них як на надійніші. Крім того, якщо в матеріалах таких медіа трапляється помилка, редакції оновлюють інформацію, публікують уточнення чи спростування.

Пройти тест можна на сайті “Фільтру”. Доступ буде відкрито до 31 жовтня, 23:59.

Правильні відповіді команда “Фільтру” оприлюднить протягом двох тижнів після завершення тесту.
Учасники, які наберуть найбільше балів, зможуть взяти участь у розіграші 25 подарунків від партнерів – артпледів за мотивами робіт Марії Примаченко із серії “Звірі в Болотні” та павербанків.

Тест можна пройти лише один раз, повторні спроби не зараховуються до розіграшу.
Минулого року участь у тесті взяли рекордні 236 237 українців, з яких 76 323 завершили його повністю.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *