26 КВІТНЯ – ДЕНЬ ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ

26 квітня 1986 року, 39 років тому, відбулась трагічна подія – аварія на Чорнобильській АЕС.

Аварія на четвертому енергоблоці Чорнобильській АЕС сколихнула ввесь світ і стала найбільш жахливою, за своїми наслідками, техногенною катастрофою ХХ століття.

Чорнобильська атомна електростанція є символом наймасштабнішої техногенної катастрофи в історії людства. Трагедія, спричинена вибухом на її четвертому енергоблоці, не має аналогів за обсягами забруднення природного середовища, негативного впливу на здоров’я та психіку людей, їхній побут і соціально-економічні умови життя.

Щоби запобігти подальшим викидам радіоактивних матеріалів, до кінця 1986 року четвертий реактор Чорнобильської АЕС був накритий спеціальним «саркофагом», збудованим руками сотень тисяч добровольців. Однак, пожежі та аварії, у 1991 р. і в 1996 р. на Чорнобильській АЕС, призвели до зупинення, спочатку, другого, а потім і першого реактора. У 2000 р. був зупинений останній, – 3 реактор, і Чорнобильська АЕС повністю припинила свою роботу.

Наслідки Чорнобильської катастрофи стали уроком для цивілізації, суворим попередженням щодо масштабу відповідальності за життя, здоров’я людей та екологічну безпеку планети.

Для всіх нас 26 квітня 1986 року є днем пам’яті про найбільшу техногенну катастрофу та вшанування героїзму персоналу ЧАЕС: пожежників, військовослужбовців, будівельників, учених, медиків, які брали участь у ліквідації наслідків аварії.

З метою формування екологічної культури особистості, підвищення рівня людської свідомості, прищеплення в учнів дбайливого ставлення до природи, формування у школярів поглядів і способу життя знаходитися у гармонії з природою, – до Дня трагедії на Чорнобильській АЕС, були проведені онлайн-заходи:

  • виховні години: «Чорнобиль… 39 років потому», «Слава і шана ліквідаторам аварії на ЧАЕС!», «Екологічні наслідки Чорнобиля», «Чорнобильська катастрофа: причини та наслідки», «Чорнобиль – біль і трагедія українського народу», «Дзвони Чорнобиля», «Чорнобиль – попередження, набат. Його уроків людство не забуде», «Чорнобиль – дзвін пам’яті» тощо;
  • інформаційні години: «Аварія на ЧАЕС – причини та наслідки техногенної катастрофи», «Найбільша екологічна катастрофа сучасності», «Чонобиль не має минулого часу»;
  • тематичні виставки художньої та історичної літератури, експозиції з архівних фото- і художніх матеріалів, що ілюструють події Чорнобильської трагедії, фотовиставки: «Мужність і біль Чорнобиля», «Мій біль – Чорнобиль», «Чорнобиль знову про себе нагадав…»;
  • виставки малюнків, плакатів, фоторепортажів, творчих робіт: «Чорнобиль – наш біль», «Над Чорнобилем лунає дзвін», «Тридцять дев’ята палає весна», «Екологічні аспекти Чорнобильської катастрофи», «Наша мрія – жити на чистій планеті!»;
  • перегляд відеоконтенту: «Чорнобиль – пам’ять України», «На Чорнобиль журавлі летіли», «За годину до вибуху», «Мужність і біль Чорнобиля».
  • поетичні години та літературні вечори: «Тема Чорнобиля у творчості українських поетів і письменників», «Чорнобиль у творчості Ліни Костенко (Дмитра Павличко, Анни Багряної, Миколи Сингаївського тощо), поеми Бориса Олійника «Сім», «Дорога на Чорнобиль»; поема Івана Драча «Чорнобильська мадонна», книги Євгена Гуцала «Діти Чорнобиля» і Любові Ковалевської «Чорнобильський щоденник», роман Володимира Яворівського «Марія з полином у кінці століття» тощо.

Окрім того,  учні ознайомилися  із книгою «Страшне, прекрасне та потворне в Чорнобилі. Від катастрофи до лабораторії», у якій учені Олена Паренюк і Катерина Шаванова розповідають про окупацію Чорнобиля, ситуацію на Запорізькій АЕС, тактичну ядерну зброю та радіаційну аварію у префектурі Фукусіма у 2011 році; літературно-художнім виданням Катерини Міхаліциної та Станіслава Дворницького «Реактори не вибухають. Коротка історія Чорнобильської катастрофи».

На уроках образотворчого мистецтва  обговорили з учнями найтиповіші символи (штампи) на тему Чорнобиля: знак радіації, полин, колесо огляду в Прип’яті, свічки, атомні гриби, реактор, забута лялька.

З метою формування в учнів екологічної компетентності: усвідомлення функцій природи в житті людини, знання екологічних законів; раціонального використання природних ресурсів; охорони й збереження довкілля, у рамках освітнього процесу важливо зосередити увагу на таких питаннях: які рідкісні види тварин та рослин зберігаються у Чорнобильській зоні? Як планують розвивати Чорнобильський унікальний біосферний заповідник? Які види тварин відомі, що не зазнали впливу радіації?

Вчителі КЗ Введенський ліцей, під час підготовки до заходів, використовувати інтернет-джерела:

Сьогодні, ми висловлюємо щирі слова подяки всім ліквідаторам страшної аварії, засвідчуючи їм свою шану за їхній героїзм і самовідданість, адже ціною власного життя та здоров’я, вони без вагань і роздумів, ліквідовували наслідки аварії на Чорнобильській АЕС.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *